iklan best

Thursday, March 12, 2009

ular

> > > > > Di zaman Abu Bakar r.a
> > > > > Ada seorang lelaki yang meninggal
> > > > > > > > > > > > dunia dan sewaktu mereka
> > > > > > > > > > > > menyembahyanginya, tiba2 kain kafan
> > > > > > > > > > > > itu bergerak. Apabila mereka membuka
> > > > > > > > > > > > kain kafan itu, mereka melihat ada
> > > > > > > > > > > > seekor ular sedang membelit leher
> > > > > > > > > > > > mayat tersebut serta memakan daging
> > > > > > > > > > > > dan menghisap darah mayat. Lalu mereka
> > > > > > > > > > > > cuba membunuh ular itu.
> > > > > > > > > > > > Apabila mereka cuba untuk membunuh ular itu, maka berkata ular tersebut,
> > > > > > > > > > > > "Laa ilaaha illallahu
> > > > > > > > > > > > Muhammadu Rasulullah, mengapakah kamu
> > > > > > > > > > > > semua hendak membunuh aku? Aku tidak
> > > > > > > > > > > > berdosa dan aku tidak bersalah. Allah
> > > > > > > > > > > > S.W.T yang memerintahkan kepadaku
> > > > > > > > > > > > supaya menyeksanya sehingga sampai
> > > > > > > > > > > > hari kiamat."
> > > > > > > > > > > > Lalu para sahabat
> > > > > > > > > > > > bertanya, "Apakah kesalahan yang telah
> > > > > > > > > > > > dilakukan oleh mayat ini?" Berkata
> > > > > > > > > > > > ular, "Dia telah melakukan tiga
> > > > > > > > > > > > kesalahan, di antaranya;
> > > > > > > > > > > > 1. Apabila dia mendengar azan, dia tidak mahu datang untuk
> > > > > > > > > > > > sembahyang
> > > > > > > > > > > > 2. Dia tidak mahu keluarkan zakat hartanya.
> > > > > > > > > > > > 3. Dia tidak mahu
> > > > > > > > > > > > mendengar nasihat para ulama. Maka
> > > > > > > > > > > > inilah balasannya".

BOIKOT AGNES MONICA!



http://4.bp.blogspot.com/_wGCq5-udNl8/SaN-EQHd1gI/AAAAAAAAC_I/PZ0EtPiAWh8/s400/agnes+monica.jpg

Lirik Lagu : Allah Peduli - Agnes Monica


Banyak perkara yang tak dapat ku mengerti
Mengapakah harus terjadi
Di dalam kehidupan ini
Suatu perkara yang
ku simpan dalam hati
Tiada satupun kan terjadi tanpa Allah perduli

Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri
Sbab Allah mengerti

Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri

Sbab Allah Yesus ku
mengerti





Apa komen kamu semua bila membaca lirik lagu Allah Peduli nyanyian Agnes Monica? Apa yang tidak kena dengan lirik ini? Cuba kamu semua berfikir walaupun ia hanya sekadar lirik lagu sahaja! So sesiapa yang beragama Islam, berhati-hati nya, jangan di sebabkan fanatik dengan artis sehingga terlupa penyampaian artis itu kita leka akan hukum agama Islam. Berhati-hati

Sunday, March 1, 2009

best

> > > Manusia, Malaikat, Syaitan ..
> > > Manusia - Eh, dah subuh dah?
> > > Malaikat - bangunlah wahai anak
> > > Adam, tunaikan solat subuh mu
> > > Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah,
> > > ngantuk ini.awal lagi nie?.zzz
> > > Manusia - Nak makan, laparlah ?
> > > Malaikat - Wahai Anak Adam,
> > > mulakanlah dengan Bismillah...
> > > Syaitan - Ahh, tak payahla...
> > > dah lapar ini !! mmm.. sedapnyaa?
> > > Manusia - Hari ni nak pakai apa ye?
> > > Malaikat - Wahai anak Adam,
> > > pakailah pakaian yang menutup aurat..
> > > Syaitan - Ehh, panaslah, takde
> > > style langsung, nampak kampung!!
> > > Manusia - Alamak, dah lewat!
> > > Malaikat - Bersegeralah wahai
> > > manusia , nanti terlewat ke pejabat..
> > > Syaitan - Ahhh?awal lagi?mmm..
> > > aahh? suruh si X, punchkanlah?
> > > Manusia - Azan sudah kedengaran..
> > > Malaikat - Wahai anak Adam,
> > > bersegeralah menunaikan kewajipan
> > > Syaitan - Baru pukul berapa..
> > > rilex lah.. awal lagi nie?
> > > Manusia - Eh, eh... tak boleh tengok ini, berdosa...
> > > Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya
> > > Allah Maha Melihat dan mengetahui!
> > > Syaitan - Perggghh... best tu... rugi ooo kalau tak tengok nie..
> > > Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa
> > > Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia..
> > > Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh?
> > > Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
> > > Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama kamu..
> > > Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah?...
> > > pandai2lah?
> > > Manusia - aku telah berdosa..
> > > Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah
> > > Maha Pengampun.
> > > Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun muda
> > > hanya sekali....rugilah. .. (kalau sempat la)
> > > Manusia - Kalau pergi, mesti
> > > seronok!
> > > Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang
> > > dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu .
> > > Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu... Jomlahhh?
> > > Sekarang anda mempunyai 3 pilihan :
> > > 1. Anda - Patutke aku biarkan E-mail ini tetap dalam mailbox aku.
> > > 2. Malaikat - Ingatkan pada kawan yang anda kenal (Forward E-mail ini)
> > > 3. Syaitan - Tak payahlah sebok